Herhangi bir firmanın adını yansıtan , çizgi ve resimle yapılan işaretlere amblem , yazıyla , çizgi ve resimle yapılan işaretlere logo denir .
Logo kurumun , firmanın , şirketin vb . tanınmasını önemli ölçüde artırmak , hedef kitle ile aradaki bağı güçlendirmek için en önemli yollardan biridir .
logoların özellikleri


logo tasarımında dikkat edilecek hususlar
- Logolar sıradan olmamaları için Harflerin kendine özgü sıralanması suretiyle veya özel tasarlanmış bir fontla elde edilmelidir .
- Hazırlanacak logoda firmanın hangi alanda faaliyet gösterdiğine özellikle dikkat etmek gerekir . Örneğin , bir parfüm logosu için inşaat sektörünün yapısına uygun bir yazı biçiminden kullanmak olmaz . Seçilecek font yapısının , kurumun yaptığı işe ve örgüt adına uygun olup olmadığı dikkate alınmalıdır .
- Her insanın bir kişiliği olduğu gibi , kuruluşların da bir kişiliği vardır ve logo bunu yansıtmalı,aksettirmelidir . Logo tasarımında doğru font seçimi mesajın doğru iletilmesi için önemlidir .
- Logonun güçlü etkili olması için okunması kolay , anlamlı , akılda kalan kelimeler kullanılarak oluşturulmalıdır.Rahat okunabilen bir logo , şüphesiz ki , mesajı iletme görevini daha doğru ve tutarlı bir şekilde hayata geçirecek .
- Logo belirttiği unsurun önüne geçmemelidir . Tasarımcısı değil , ürün veya firmayı yansıtmalıdır . IBM logosunun tasarımcısı Paul Rande'ye göre logoyu hazırlayan tasarımcı değil , ancak firmanın kendisidir , ilgili kuruluşun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır . Seçilen ya da hazırlanan font'un anatomik yapısı konunun içeriğine uygun olmalıdır .
- Kolayca beni,msenen bir yapısı olmalıdır. optik denge kurallarına uyumlu olmalıdır .
Armanın ve logonun siyah , beyaz ve renkli uygulamalarının yapılması tvsiye ederiz bu logonun etkisini arttıracaktır.
- Basit , anlaşılır , hatırlanması kolay , mümkün olduğunca az sayıda renkten oluşmalıdır .
- iyi bir logo sadeliği yanı sıra , gerek rengi ve şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü zaman bile hemen a yırdedilebiləcək yapıya sahiptir .
- Armanın ve logonun yapısı farklı olmalıdır . Başka firma ya da ürünlere ait logolar ile benzerliği olmamalıdır . Kopyalanan logoların hiçbir etkisi olmaz , aksine ortaya çıkacak olumsuz görüntü o , ürün veya firmaya büyük zarar verirebilir.
- Günün modasından uzak , uzun yıllar geçerli olabilecek özelliğe sahip olmalıdır .
- Estetik olmalıdır . Logo bir görüntüdür , resimdir . Zamanla gözün alışmasıyla , okunmasına bile gerek kalmadan resim görüntüsü ile fark edilir,tanınır .
- Farklı bir ülkeye ait ürün veya firma için logo hazırlanırken öncelikle o ülkenin kültürü ve renklere verdiği anlamlar hakkında bilgi toplanmalıdır .
- Arma ve logo birlikte kullanımı sırasında birbirini tamamlamalı , birbirinden farklı iki ayrı örgütü manalandırmamalıdır .
- Bunun yanında bir logoya , kurumun temsil ettiği tüm öğeler , görevler ( görsel anlamda ) yüklene-mez .

logo tasarımında dikkat edilecek hususlar.